Saturday 28 January 2012

För spännande, del 2

Idag var det löpning på schemat. Funderade på vilken runda som var bäst med tanke på snö och väglag. Och absolut bäst är ju faktiskt den rundan som är samma jag gick när jag var med om jaktäventyret.  Jakten måste ju vara över nu.

Underställ, träningskläder, dubbar, mässa och iväg! Underbart underlag. Vacker skog och det gick lekande lätt att springa.  Inte heller några jägare eller vildsvin.

Inte förrän efter en timmes löpning vill säga. Där stod en hel hög med bilar parkerade och män med gevär på ryggen spatserade omkring. De verkade färdiga med sitt värv och de blängde inte så irriterat på mig när jag rusade förbi.

Jag tyckte mig skymta något hårigt som låg en bit in bland jägarna. Men, vad det än var så var det inte levande och skrämmande längre.  Jag funderade på om jag skulle skrika "Smaklig måltid" när jag passerade. Men bestämde mig snabbt att lustifikationer av det slaget passar bättre att delge obeväpnade människor.

No comments:

Post a Comment